Wednesday 7 December 2011

Surat Tidak Rasmi

                             
                                                                                41,JALAN ULAR,
                                                                                TAMAN CEMPAKA,
                                                                                31400 IPOH,PERAK.
                                                    
                                                                                 25.03.2011


        Menemui saudara Kumar yang berada di Kuala Lumpur dengan sihat walafiat.Apa khabar saudara dan seisi keluarga di sana?Saya dan keluarga saya berada dalam keadaan sihat dengan kurnia Tuhan yang Maha Esa.

        Tujuan saya menulis surat ini adalah untuk menjemput saudara ke tempat saya semasa cuti sekolah nanti.Terdapat banyak tempat yang menarik di Ipoh.Jika saudara mempunyai masa senggang semasa cuti sekolah nanti,bolehlah datang ke Ipoh.

        Saudara,
        
        Kita boleh melawat ke Gua Ipoh.Di dalam   gua itu ada sebuah tokong cina.Kita juga boleh memancing ikan di sebuah kolam yang terletak di sisi gua.Kalau saudara hendak membeli barang-barang kenangan boleh dibeli di sana kerana harganya murah.

        Kemudian,kita boleh membeli-belah di Pasaraya Giant.Selepas membeli-belah,kita boleh beriadah di sebuah taman permainan.Kita juga boleh menonton filem-filem yang menarik di panggong.

        Saudara,

        Terdapat banyak lagi tempat pelancongan di sini.Kalau ada masa yang banyak, bolehlah    kita melawat tempat-tempat yang menarik lagi.Sudah tentu saudara akan bermesra mengunjungi tempat-tempat itu.

        Harap kita akan berjumpa nanti pada cuti sekolah yang akan datang.Sampaikanlah salam saya kepada keluarga saudara.Terima kasih.

                                                                                
                                                                     Yang Benar,

                                                                 (M.SUTHARSHINNII)  

No comments:

Post a Comment